הזדמנויות השקעה ב-2022: איך להרוויח מהתאוששות התיירות העולמית?

ענף התיירות העולמי, חווה בחודשים האחרונים התאוששות משמעותית לעומת תחילת השנה, ובחלק מהיעדים אף נרשמה עלייה ברווחים מתיירות לעומת התקופה המקבילה ב-2019, טרום עידן הקורונה, מה שפותח הזדמנויות השקעה ב-2022 עבור משקיעים רבים בעולם.

מבצע החיסונים העולמי הרחב שקורם עור וגידים בימים אלה, לצד התמיכה הרחבה שמעניקות ממשלות העולם לענף התיירות, מאפשרות למדינות רבות להתחיל לראות את האור בקצה המנהרה, ולהציג נתונים רווחים משופרים מתיירות.

אחת המדינות שרשמו את השיפור הניכר ביותר היא מקסיקו, האהובה מאוד גם על הישראלים וידועה בעיקר בזכות החופים המדהימים. כשע"פ ארגון התיירות העולמי ה-UNWTO  בחודש יוני 2021, רווחיה מתיירות השתווו לרווחיה ב-2019. בחודש ביולי, מקסיקו אף רשמה עלייה של 2% ברווחים. מדובר בהישג יוצא דופן לתקופה זו, שאולי מסמל יותר מכל את מגמת התיירות בעת הזו – הצורך בחופשה במקומות עם שמש, ים  וחופים, שיעזרו קצת לשכוח מהתקופה האחרונה, להתאורר ולהשתחרר.

מגמה זו ניכרת גם בנתונים שמסר ה-UNWTO, לפיהם מדינות דרום אירופה, הים התיכון, האיים הקריבים, צפון ומרכז אמריקה, רשמו על נתוני כניסת תיירים בחודשים יוני-יולי, משופרים, ובחלקן כניסות התיירים בחודשים אלו, עלו על הנתונים טרום המגיפה.

חג המולד וזן האומיקרון

בימים אלה העולם הנוצרי נמצא בתקופת החגים האהובה כל כך עליו, ששיאה מגיע בסוף החודש. תקופה זו ידועה גם כתקופת תיירות עמוסה ופופולרית, ויעדים רבים בעולם מתכסים בלבן ובאווירת חג. השנה אמנם צפויה להיות תנועת תיירים נמוכה מהמקובל בעידן שלפני הקורונה, אם כי הנתונים של חג המולד הזה צפויים להיות טובים משל השנה שעברה.

גם זן האומיקרון החדש, שעורר בהלה מסויימת בעולם בימים האחרונים, נראה נכון לכתיבת שורות אלה, כפחות גרוע מהערכות הראשונות. ובימים האחרונים הודיעה חברת פייזר כי המנה השלישית של החיסון שפיתחה כנגד הנגיף, מצליח להגן כנגדו זן זה, ולהגדיל משמעותית את הנוגדנים שבדם.

על תוכניות התאוששות של ענף התיירות

שנת 2020, הייתה כידוע שנה לא קלה לענף התיירות העולמי, אבל אם יש דבר אחד שתקופה זו חידדה, היא את החשיבות של התיירות וראייתן של מדינות רבות כמו: ישראל, קנדה ובריטניה, אותה כנכס לאומי. בריטניה למשל, הציגה לאחרונה את תוכנית התאוששות מסודרת שנפרסת על גבי יותר מ-60 עמודים, שפורטת איך וכיצד יש לאושש את הענף, שאחת הנקודות המרכזיות שבה הוא המשך התמיכה הממשלתית, שמקבל הענף הכל כך חשוב הזה.

בזמן שמדינות רבות בעולם, מעניקות סיוע משמעותי לענף ומזרימות אליו כספים, בסכומים משמעותיים, גם בישראל הענף זוכה למענקים משמעותיים, כשביולי האחרון הוחלט על העברת 105 מיליון שקל לעסקים בענף התיירות, שספגו הפסדים בגלל המגבלות והסגרים וכ-60 מיליון שקל מהם הועברו לענף המלונאות.

ענף התיירות בישראל היה בתקופת פריחה יוצאת דופן, טרום הקורונה, שנבעה בין היתר, מהחתימה על הסכם השמיים הפתוחים, שהביאה לירידה ניכרת במחירי הטיסות לישראל, עד לרמה של 30%, ע"פ הלמ"ס, ולעלייה משמעותית גם בהיקף הטיסות הנכנסות לישראל.

השקעה בבתי מלון בישראל משתלמת מתמיד 

כחלק מהמאמץ הלאומי למשוך תיירים זרים לישראל, הממשלה אף קידמה הטבות מס ניכרות להקמת בתי מלון. שכן, כאשר תחזור תקופת הפריחה לענף התיירות בישראל, שע"פ ההערכות הענף צפוי לשבור שיאים בימים שלאחר הקורונה, יהיה מחסור רב בחדרי מלון בישראל, עם דגש על אזור תל אביב. כך לדוגמה בנתונים שפירסמה עיירית תל אביב, כבר בשנים הקרובות צפוי להיות גידול משמעותי בהיקף התיירים הלנים במלונות תל אביב. עקב כך ערי לווין כמו רמת גן והרצליה יצטרכו לתת מענה למחסור זה. נתונים אלה פותחים הזדמנויות השקעה ב-2022 עבור המשקיעים.

למרות שכיום ענף התיירות לא נמצא בשיאו, ע"פ הערכות רבות, ישראל כמדינת שטופת שמש, נופים וחופים צפויה להציג נתוני תיירות מרשימים ביותר בשנים הקרובות, גם הודות למבצע החיסונים היעיל והסכם השמיים הפתוחים, שמציבים אותה כאחת המדינות האטרקטיביות לתיירים.

המסחור העתידי הצפוי בבתי מלון, הסיוע הממשלתי שכולל הטבות מס מרחיקות לכת, לצד מחירי נכסים נמוכים יחסית שניתן למצוא היום, הופכים את ההשקעה בבתי מלון בישראל לכדאית ומשתלמת ביותר, בייחוד בעידן בו שווקי ההון תנודתיים ולא יציבים, והשקעות נדל"ן בחו"ל רחוקות מהעין ולא נגישות.

קרן BDA: איתור חכם של הזדמנויות השקעה ב-2022 בתחום המלונאות בישראל – שנוצרו בעקבות משבר הקורונה

אחת הקרנות המובילות כיום בתחום השקעות הנדל"ן בענף המלונאות היא BDA, קרן של מומחים בינלאומיים בביצוע השקעות אלטרנטיביות בישראל, במודל של רכישה עם בטוחות. BDA מתמחה בנדל"ן יזמי ומניב, תוך יצירת מוצרי השקעה מיוחדים המתאימים לאופי המשקיע, הקרן רוכשת נכסי משרדים בהזדמנות ובהנחה על מחיר השוק, ומשנה את ייעודם ממשרדים למלונות. 

קרן BDA: איתור חכם של הזדמנויות השקעה ב-2022 בתחום המלונאות בישראל - שנוצרו בעקבות משבר הקורונה

אולי יעניין אותך גם