מה יהיו הטרנדים החמים ביותר בעולם ההשקעות ב-2022?

 

השנתיים האחרונות היו מאתגרות וייחודיות ואילצו משקיעים רבים, לעשות חשיבה מחודשת לגבי הדרך והאופן בה הם משקיעים את כספים בשווקי ההון השונים. כששוק המניות העולמי מגלה חוסר יציבות ומשקיעים רבים נאלצים להיות עם היד על הדופק מדי יום, על מנת לנסות לזהות מגמות השקעה בתחילת דרכם. מתוך מחשבה שדווקא התקופה הזאת, יכולה להניב עבורם רווחים משמעותיים. ניסינו במאמר הבא, להסב את תשומת לבכם למספר טרנדים של השקעות, שייתכן ויהיו חמים בשנה הקרובה:

 


1. ענף התיירות – כן זו לא טעות, דווקא ענף התיירות שחווה בשנתיים האחרונות את אחת התקופות המאתגרות ביותר שידע, ייתכן ויהיה אחד מהטרנדים החמים ביותר עבור המשקיעים בשנים הבאות. ישנם מספר גורמים שמחזקים הערכה זו, ביניהם: 

 

א. הביקוש הרב לחופשות ולנפוש בבתי מלון והארחה, שנשאר ברמה גבוהה יחסית גם בתקופת הקורונה, שהוכיחה את העמידות והאיתנות של הענף.

 

ב. ממשלות העולם שמתגייסות לסייע לענף ומזרימות אילו סכומים נכבדים מאוד של כסף

 

ג. סיוע של גופים בינלאומיים רבים כמו האו"ם, שהדגיש בדו"ח האחרון שהכין את החשיבות של ענף התיירות להתאוששות הכלכלית של העולם, לצד ארגון הבריאות העולמי, שפועל אף הוא לסייע ככל האפשר, למדינות רבות בעולם לאושש את התיירות בארצם.

 

ד. הסטטיסטיקה שמפרסם ארגון הבריאות העולמי שמצביעה על עלייה הדרגתית של מספר הנסיעות התיירותיות בעולם, לאחר משברים ומגפות כמו 9/11, מגפת הסארס או משבר הסאב פריים

 

כל אלה גורמים לרבים להאמין שהשקעה בענף יכולה להיות הדבר החם הבא בתחום ההשקעות העולמי.

 

2. ענף הרפואה – דומה שהשנתיים האחרונות, היו שנות הרנסנס של תחום הביוטק, ששנים חסה בצל של חברות התוכנה והסייבר. משקיעים רבים, שנים העדיפו לא להשקיע בתחום, מתוך אי הוודאות ששררה לגבי מידת ההצלחה של הניסויים  בתרופה, מכשיר או טיפול רפואי שפותח, ומתוך החשש שמא לא יינתנו אישורים מתאימים, הנדרשים מהגופים הרגולטורים. 2020 היוותה שנת מהפך, כשתחום הביוטק שובר שיאי גיוסי כספים, שנעמדים על עשרות מיליארדי דולרים בשנה, כשחברות ביו טק רבות מובילות כמובן את ראש החץ במאבק בקורונה. ההצלחה של התחום פותחת את התיאבון עבור חברות ביוטק נוספות, להמשיך לפתח את התחום ולהגיע לפריצות דרך גם בתחומים רפואיים נוספים: כמו הסרטן והמלחמה במשקל עודף.

 

3. השקעות אלטרנטיביות – חוסר היציבות בשוקי המניות והרצון לגוון ולפזר את תיקי ההשקעות, הביא בשנים האחרונות רבים לבחור להשקיע בהשקעות ללא קורלציה לשוק ההון, כמו: קרנות נדל"ן, קרנות גידור, קרנות הון סיכון, מטבעות דיגיטליים ועוד. ניתן לומר שהעלייה המשמעותית במחירי הנדל"ן, שאנו עדים אלייה בישראל, החלה לחלחל למדינות נוספות בעולם ביניהן אנגליה, כשאתר הנדל"ן Zoopla, מדווח על עליית מחירי במדינה בשיעור של מעל 5% בשנה האחרונה. סקטור נוסף בתחום הנדל"ן העולמי, שמגלה פוטנציאל רב, הוא סקטור הדיור הנתמך, כשבאנגליה קיים מחסור של עשרות אלפי יחידות דיור, עבור אוכלוסיות בעלי מוגבלויות ונכויות שונות.

 

4.אנרגיה ירוקה – תחום נוסף, שמגלה פוטנציאל רב בשנים האחרונות הוא תחום האנרגיה הירוקה, שמדבר אל הלב של רבים, כשהם לוקחים חלק בהשקעות המסייעות להפחית את פליטת גזי החממה ולשמור על כדור הארץ ועל הבריאות של כולנו. כמובן, אי אפשר לדבר על תחום זה, בלי לציין את חברת טסלה, של איילון מאסק, יצרנית הרכבים החשמליים, שהצליחה השנה לשבור שיאים ולמסור רכבים חשמליים לרבים בעולם, ביניהם גם כאלו בישראל. תחום האנרגיה הירוקה שכולל פתרונות אנרגיה חלופיים, ביניהן פתרונות סולאריים וחשמליים, צפוי לדבר חזק בשנים הבאות, כשהמודעות הסביבתית של רבים נמצאת בשיאה, וכשהמשקיעים מחפשים השקעות אימפקט.

 

5.בינה מלאכותית – כבר שנים שתחום הבינה המלאכותית מסומן כדבר הבא, כאשר חלק מהתחזיות צופות שבעתיד, שרובוטים ומכונות יתפסו חלק מהמשרות שמאוישות כיום ע"י בני אדם בשר ודם. גם אם התחזיות הללו לא יתממשו בתקופה הקרובה, נדמה שמדי שנה אנו עדים להתפתחות נוספת של תחום הבינה המלאכותית וכניסתו לענפים נוספים, כמו הטיפולים הנפשיים או פריחתם של הצ'ט בוטים בתקופת הקורונה או יכולות עיבוד הנתונים המדהימות, שמתאפשרות תודות ליכולות למידת מכונה, שמאפשרות לחברות רבות בעולם, ביניהן חברות תרופות וביו-טק שונות, לנהל נתונים של מטופלים בצורה טובה ויעילה יותר.

 

אולי יעניין אותך גם