דווקא עכשיו: טרנד ההשקעה במלונאות תופס תאוצה

זה לא סוד שענף המלונאות וכל העוסקים בשוק התיירות, נדרשים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים, בתקופה האחרונה. הקורונה שהגיחה לחיינו בתחילת 2020, מצד אחד יצרה מציאות מורכבת עבור מלונות רבים, אבל מצד שני, יצרה ביקוש רב יותר לחופשות ולנופש במלונות בכל רחבי העולם.

הצורך לשנות אווירה ולהירגע מכל הלחץ והבלאגן שמסביב, יצר רצון עז אצל רבים לחופשות, תוך ביצוע התאמות מצד המלונות וחדרי האירוח השונים, למציאות החדשה. ניתן לראות ביקוש רב יותר כיום, לבתי מלון פחות צפופים עם כמה שיותר אזורים פתוחים, ובקרבת פארקים, חופי ים, ושמורות טבע.

התיירות העולמית במבט השוואתי

לפני עידן הקורונה, התיירות העולמית חוותה פריחה חסרת תקדים. ע"פ הלמ"ס, בישראל למשל בשנת 2019 ביקרו לא פחות מ-5 מיליון תיירים, מספר שיא של כל הזמנים, כאשר באותה שנה נרשמו כ-8.25 מיליון לינות במלונות עם שיעור תפוסה של 69.5%, מספר שיא בעשור האחרון.

הפדיון באותה שנה בענף התיירות עמד על כ-12.66 מיליארד ש"ח, גידול של לא פחות מ-48.2% לעומת שנת 2010. עוד עולה מהנתונים שפירסמה הלמ"ס, כי הפדיון הממוצע ללילה לאדם עמד על כ-500 ש"ח, גידול בשיעור של 26%.

על האורקל מאומהה ועל זיהוי הזדמנויות להשקעה

אחת התכונות החשובות ביותר עבור כל משקיע באשר הוא, היא זיהוי הזדמנויות השקעה בטרם עת. רבים מהמשקיעים הגדולים בעולם, ידעו לזהות הזדמנויות שהשאר התעלמו או ביטלו אותן לחלוטין. אחד מהם הוא וורן באפט, שלא בכדי כונה "האורקל מאומהה", שידע לא פעם לשים את כספו על השקעות ולקחת החלטות השקעה חכמות, שהניבו לו רווחים נאים.

אם יש ענף אחד היום, שיש לו את הפוטנציאל לחוות צמיחה משמעותית והוא מוערך בימים אלה בחסר, הוא ענף המלונאות. למרות התקופה הלא פשוטה שענף התיירות עובר בימים אלה, יש המון סיבות להאמין שהוא מתחיל להתאושש, ולחזור לשבור שיאים במהלך השנים הבאות, עם חלוף הקורונה.

משקיעים מתוחכמים ידעו לזהות את ההזדמנות שנקרית מולם, ולהשקיע בענף שבשנים הקרובות צפוי לחוות צמיחה חסרת תקדים, אם זה עקב הסיוע הממשלתי הנרחב שניתן לו ע"י ממשלות רבות בעולם, כגון: ארה"ב צרפת, ספרד, פורטוגל ואוסטריה שחילקו בין מאות מילונים ואף יותר, לענף במטרה לאושש אותו. הן עשו זאת כי גם הן יודעות את החשיבות הרבה של ענף התיירות לתמ"ג ולחוסן הכלכלי של המדינה. הנתונים של סטטיסטה, מהפלטפורמות המובילות בעולם לסיפוק וניתוח נתונים, מראים את הנתח המשמעותי של ענף התיירות בתמ"ג של מדינות כמו ארה"ב, סין, יפן וגרמניה, ואת העלייה הניכרת של מדד זה ב-2020 לעומת השנה שלפניה.

 

 

הסיוע לענף התיירות בעולם, מתפרס על הזרמת כספים והטבות מס משמעותית שניתנות לענף. בישראל מתוך ניסיון להגדיל את התיירות הנכנסת והלינה במלונות, כבר ב-2016 הוחלט על הטבת מס משמעותית למשקיעים. הטבת מס זו כוללת מענק מנהלי שעומד על כ-13% מההשקעה המוכרת, לפרויקטים של הקמה או הרחבה של בתי מלון עממיים אשר קיבלו הכרה של "מפעל מאושר". זאת יחד עם שעומד על היקף של 20% מההשקעה המוכרת שנועד לסייע להקמה, הרחבה הסבה, השבה של מלונות.

התאוששות ענף התיירות לאחר מתקפות טרור ומגיפות

למרות שלרבים נדמה שאנחנו נמצאים כיום בתקופה מבלבלת שלא זכורה כמותה, זאת לא הפעם הראשונה שהעולם וכלכלות העולם ניצבות בפני אתגר ייחודי, שלא התמודדו מולו מזה שנים. ענף התיירות הוכיח פעם אחרי פעם בשנים האחרונות, שאחרי משברים ותקופות לא פשוטות, מגיעה התאוששות מרשימה, שמביאה לעלייה משמעותית והדרגתית מדי שנה, של התיירות העולמית. ניתן לראות זאת בנתונים של ארגון התיירות העולמי (UNWTO), שמצביעים על העלייה הניכרת בנסיעות התיירות בעולם, בשנים שלאחר מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר, 2001, מגיפת הסארס שהתרחשה במרץ 2003, שהתפשטה ללא פחות מ-20 מדינות, ולאחר משבר "הסאב פריים" החמור שפקד אתה העולם ב-2008.

 

 

קרן BDA מציעה הזדמנויות השקעה יוצאות דופן להשקעה בענף המלונאות

משקיע מתוחכם, ידע לקרוא את הנתונים שהנחנו לפניו במאמר זה, ולהבין את ההזדמנות הנדירה שעומדת בפניו. ענף התיירות היום, נמצא אמנם בתקופה מאתגרת ולא פשוטה, אבל לצד זאת, הוא הוכיח הלוך ושוב חוסן חסר תקדים, שנובע, בין השאר, מהצורך של אנשים דווקא אחרי משברים כלכליים, מגפות או מתקפות טרור לצאת, לנפוש ולבלות. הביקוש הרב לחדרי מלון צפוי אף הוא לעלות בשנים הקרובות, ומי שישקיע בהם כעת, יכול ליהנות מתשואות משתלמות, עם הטבות מס משמעותיות, בענף המלונות שצפוי להתגבר על המשבר ולצמוח בשנים הקרובות.

משקיעים רבים בעולם מזהים את הפוטנציאל של שוק המלונות העולמי, ומזרימים אליו סכומים משמעותיים. אחת הקרנות המובילות שפועלות כיום בישראל בתחום המלונאות היא BDA, קרן של מומחים בינלאומיים בביצוע השקעות אלטרנטיביות בישראל, במודל של רכישה עם בטוחות. הקרן רוכשת נכסי משרדים בהזדמנות ובהנחה על מחיר השוק, ומשנה את ייעודם ממשרדים למלונות, באופן משתלם, כי עם כל משבר מגיעות גם הזדמנויות ההשקעה.

אולי יעניין אותך גם